Skip links

Dit is dé nieuwe marketingtrend voor de makelaardij!

De keuze is reuze

Het is niet te missen; aangeboden woningen vliegen als warme broodjes over de toonbank. Huizenverkopers hebben keuze uit een breed scala aan makelaarskantoren. Natuurlijk wil je dat ze voor jou kiezen! Hoe zorg je als makelaar dat jij opvalt tussen de menigte?

Wellicht heb je al wel eens nagedacht over nieuwe marketingactiviteiten, of ben je al actief op social media. De ambities en ideeën zijn aanwezig, maar de uitvoering laat nog wat te wensen over. Waar moet je beginnen? Hoe weet je wanneer alle moeite succesvol is? 

De basis: een resultaatgerichte marketingstrategie

Om goed inzicht te krijgen in je marketingactiviteiten is het van belang een resultaatgerichte strategie te hanteren en resultaten bij te houden. Zo maak je inzichtelijk of een marketingactiviteit succesvol is en zijn vruchten afwerpt. Doe je dit niet dan vaar je stuurloos en zullen de resultaten uitblijven. Stel verwachtingen op, registreer resultaten en stuur bij indien nodig. Middels deze werkwijze maak je keuzes gebaseerd op data en niet op aannames. 

Breng je krachten over middels video’s

Anno 2021 is men voornamelijk online op zoek naar makelaars. Het is van belang om informatie kort en bondig aan te bieden. Video’s zijn hier het perfecte hulpmiddel voor. Denk bijvoorbeeld aan reviewvideo’s waarin klanten vertellen over hun ervaringen of een bedrijfsvideo waarin je een ‘kijkje in de keuken’ geeft. Hierbij is het belangrijk om een video niet te lang te maken, 1 minuut al voldoende.

Geen vragenlijst, geen script, gewoon een eerlijk verhaal!

Denk ook goed na over de invulling van de video’s. Zelf vertellen waar je goed in bent is achterhaald; jouw klanten of collega’s zijn hier veel beter in! Waarom hebben klanten bewust voor jou gekozen? Welke collega werkt al jaren met passie binnen de organisatie? Laat deze mensen aan het woord. Stel ook vooraf een heldere doelomschrijving op. Hanteer geen script maar noteer het verhaal in grote lijnen. Laat ruimte voor eigen invulling en spontaniteit. 

Gecontroleerde verspreiding van video’s

Nu ben je er klaar voor om de omgeving te laten weten wie je bent en wat je krachten zijn. Verspreid de video’s via je social media kanaal, plaats ze op je website, voeg ze toe aan je mailhandtekening of gebruik ze in een (persoonlijke) campagne. Denk hierbij wel goed na over de frequentie van verspreiden. Post bijvoorbeeld niet elke dag een video, want dan ben je snel door je video’s heen. Afhankelijk van het aantal video’s maak je een planning. Stel daarnaast begeleidende teksten op en maak eventueel een landingspagina op je website.

Tip!

Stel een contentkalender op! Zo maak je overzichtelijk wat je communiceert, wanneer en via welk kanaal.

Multifunctionele video’s

Korte videofragmenten, ook wel shorts genoemd, zijn ideaal om bij een post op social media te plaatsen. De shorts worden geknipt uit de eerder opgenomen video’s. Hiervoor hoeven dus geen nieuwe beelden opgenomen te worden. Uit één video kunnen al snel 5 shorts geknipt worden. Zo zorg je er voor dat je content multifunctioneel is en dus meerdere keren gebruikt kan worden.  

Hulp nodig bij de uitvoering?

Onze vakmensen zijn gespecialiseerd in verhalen vertellen. We beschikken zowel over mensen áchter de camera als vóór de camera. Neem contact met ons op en we helpen je met briljante video’s en een succesvolle marketingstrategie!