Skip links

Net even anders

Iets Nieuws:

De recruitment video, ook wel de wervingsvideo, is één van de meest populaire tools om personeel te werven onder bedrijven. Steeds meer ondernemingen maken gebruik van een videograaf en een interviewer om zichzelf tentoon te stellen aan de buitenwereld waar potentieel personeel driftig op zoek is naar een nieuw habitat.

Video Gebruik:

De trend is gebaseerd op het feit dat video een belangrijke rol heeft ingenomen, met name online en dus ook binnen de online marketing. Zo’n 62% van de business to business marketeers waarderen video als een effectieve content marketing tool volgens Content Marketing Institute. Ook voorspelden onderzoekers van Cisco dat in 2021 rond 82% van het internetverkeer zal bestaan uit videografisch inhoud, maar eigenlijk zijn we al zover.

Recruitment Tool:

Met deze informatie in ons achterhoofd is het verre van onlogisch dat wervingsteksten plaats hebben gemaakt voor wervingsvideo’s. Bedrijven vinden snel en gericht hun doelgroep nu. Dat komt omdat deze nieuwe manier van werven een beter en levendig beeld vormt bij het bedrijf. De kijker mag de sfeer even proeven en het bedrijf krijgt een gezicht die hoogstwaarschijnlijk niet uit te drukken was in tekst. Daarnaast neemt de vindbaarheid toe omdat video’s hoger eindigen bij zoekmachines.

Wat kun jij doen?

Tegenwoordig zijn er zelfs bedrijven die zich speciaal inzetten voor deze klus en zich hebben gespecialiseerd, en daarmee bedrijven mogelijk maken om een aantrekkelijke wervingsvideo uit te brengen. Het is daarom hoog tijd dat bedrijven overstappen naar de vacature video als een nieuwe manier van aanpak, voordat het te laat is en de wervings-vlog of wervings-videogame opkomt.

Leave a comment

Name*

Website

Comment